Foto: Lars Lindgren

Rosenlundskyrkan

Kyrkan innehåller kyrksal och församlingssal samt personalrum och utrymmen för barnverksamhet. Kyrksalen har plats för cirka 60 personer. Församlingssalen kan anslutas till kyrksalen och ytterligare 40 personer får plats.

Rosenlundskyrkan byggdes 1993 av EFS missionsförening i Hästängen. Redan från början skedde ett samarbete med Svenska kyrkan som bidrog till byggkostnaden och har haft verksamhet i lokalen. 2014 köpte Svenska kyrkan Rosenlundskyrkan. Vi har nu gudstjänster och barn- och ungdomsverksamhet i lokalen. Här firas kvällsmässor och morgonböner.

Här övar både Länna-Riala kyrkokör och Rosenlundskören.
EFS har fortfarande gudstjänster samt kör i Rosenlundskyrkan.

Vill du se vilken verksamhet EFS har i Rosenlundskyrkan kan du besöka deras hemsida: www.rosenlundskyrkan.nu

Utrustning i församlingssalen: Porslin för kaffe och enklare matservering, diskmaskin, kylskåp, spis, handikapptoalett.

För att boka lokalen, kontakta pastorsexpeditionen på telefon 0176-799 00 eller e-post: rop.bokning@svenskakyrkan.se

Välkommen till Rosenlundskyrkan, med gudstjänstlokal, församlingssal och barnverksamhet!

Adress: Rosenlundskyrkan, Rosenlundsvägen 3, 761 11 BERGSHAMRA.

Rundtur i Rosenlundskyrkan

Foto: Lars Lindgren