Ödeshög till Vadstena

I början av juni 2023 vandrade vi från Ödeshög till Vadstena under tre dagar.

En del kanske finner ro och återhämtning i att ligga ner, sluta sina ögon och lyssna till avslappnande musik. Men många har svårt att bara vara stilla.
En pilgrimsvandring är en fantastisk möjlighet att återhämta sig samtidigt som en vandrar i lugn takt, lyssnar till omgivningens ljud och samlar ny energi.

Under tre dagar gjorde vi en vandring från Ödeshög, via det fantastiska Omberg, till Vadstena. Ett fint sammarbete med Sensus.
Vi tog en buss från Norrtälje till Ödeshög.
Dagen därpå gick vi sträckan Ödeshög - Stocklycke, ca 18 km. Dag tre tog vi oss vidare till Roglösa, ca 16 km. Sista dagen vandrade vi resterande väg till Vadstena.
Sista dagen firade vi gudstjänst i Vadstena Klosterkyrka och på eftermiddagen gick bussen åter till Norrtälje.

Foto: Lars-Åke Johansson, prilgrimspräst