Tända ljus som stuckits ner i sanden i en stor ljusbärare.
Foto: Johannes Frandsen

Kyrka på flera sätt

Här hittar du info om Roslagens norra pastorats gudstjänster, egen andakt att använda hemma och tips på gudstjänster i radio och tv m m

En person som kommit fram till en gammal kyrka håller en mobiltelefon i handen. På skärmen visas information om kyrkan.

Appen Kyrkguiden

Appen Kyrkguiden hjälper dig hitta till våra kyrkor. I kalendern finns aktuella gudstjänster, konserter och andra evenemang. Appen är gratis och finns för både iPhone och Android.

Morgon- samt kvällsmässa

i Östhammars kyrka och i Öregrunds kyrka

En person sitter i en soffa med sin dator i knät och följer en digital gudstjänst.

Gudstjänster/andakter i radio och tv

Om du inte kan komma till kyrkan så ger vi här förslag på var du kan finna länkar till gudstjänster och andakter som sänds i radio och tv. Tips finns också om en del andra kanaler.

Vi inbjuds att fira gudstjänst varje söndag för att vi, gång på gång, ska få fira det som förändrade allt för oss alla - just en söndagsmorgon - en Påskdagsmorgon: Jesu uppståndelse och seger över själva döden!
Påskens under och Guds kärlek kan vi aldrig förstå med våra hjärnor, men vi kan ta emot allt i våra hjärtan - den Kärleken kan ge hela livet mening!
Jesus möter oss i gudstjänstens gemenskap - i lovsången, i förlåtelsens ord och i nattvardens bröd och vin! Jesus visar oss en väg mitt i vår vardag för att du och jag ska hitta rätt i livet. Han lär oss att varje dag stanna upp för att be för varandra och för Kärlekens seger över allt destruktivt och ont!
Vi kan be för varandra varenda dag! Låt oss alla stanna upp en stund varje morgon kl 8.15 och be för våra församlingar och för alla människor som vi bär i våra hjärtan och för alla som är drabbade av våld, förtal, sjukdom, sorg och ensamhet.
I vår kalender kan Du se var och när det är gudstjänst i våra kyrkor och Du kan även läsa den kommande söndagens bibeltexter.