Utställning i Kristina kyrka - låna ut din konst

Klicka dig in för mer info!

Kristina kyrka, Sala, 3 juli - 3 augusti 2024

Vardagsrummets salakonst visas i Kristina kyrka under sommaren.
Pastoratet söker konst med salamotiv som kan lånas ut och finnas på plats under tiden som utställningen pågår. Konsten inbjuds att göra resan från människors privata vardagsrum till Salas mest offentliga rum – Kristina kyrka.

Det kommer bli en intressant utställning för den som är nyfiken på vilken konst salabor har hemma och för den som är intresserad av salakonst och lokalhistoria.

Detta är en del av pastoratets hyllning till Sala under jubileumsåret "Sala 400 år". Med utställningens bilder vill pastoratet medverka till att  synliggöra det vackra, det sköna i konsten och det gemensamma livet i staden.

Inlämning av konst sker i Kristina kyrka:

Söndag 16 juni kl. 12.00-17.00
(efter gudstjänsten)
Måndag 17 juni kl. 11.00-17.00

Vid inlämning av konstverk får den som lånar ut, lämna några rader om konstverket och skriva under en överenskommelse .

Under sommarens utställningsperiod kommer Avlidna Salakonstnärers sällskap ha en utställning med liknande tema i Kulturkvarteret Täljstenen.