Foto: Gunilla Lindgren

Skogsö kapell återöppnat

Nyhet Publicerad Ändrad

På Kristi himmelsfärds dagen var det återöppning av Skogsö kapell efter höstens och vårens renovering.

Närmare 50 personer deltog i gudstjänsten med efterföljande kyrkkaffe och information om renoveringen där arkitekt Christina Koch och kyrkoherde Lars Viper redogjorde för det omfattande arbetet. Även Kyrkans Tidning och Saltsjöbladet var där.

Utöver att kapellet var klart och förklarades återigen i bruk i samband med andakten, så spelade Christer Fredriksson på trumpet och Staffan Alveteg på orgel.

Glädjande nog sattes även vattnet på denna morgon. Nere vid bryggan är den nya anläggningen för vattenrening igång vilket innebär bättre tryck och renare vatten.

Skogsö kapell kommer att vara öppet för dop, vigsel samt begravning samt i samband med gudstjänst.

Vår på Skogsö

Skogsö kyrkogård är en viktig plats för dem som bor i Saltsjöbaden. Många har nära och kära som vilar där, ibland sedan flera generationer. Kyrkogården ligger vackert belägen nära vattnet vid Baggensstäket, vilket gör att många besöker den för att njuta av miljön, eller för promenader.