En handplockad bukett står mot en röd husvägg.
Foto: Gustaf Hellsing /Ikon

Musik i sommarkväll

Välkommen till våra kyrkor under sommaren för att lyssna på allt från klassisk orgel till somrig jazz.

Onsdag 5 juni Bredareds kyrka kl 19

”En brokig bukett”

Sånger i sommarens början du kanske hört framförs av Bredaredskören under ledning av Anders Stenberg

Söndag 9 juni Sandhults kyrka kl 18 OBS! tiden

”Den heliga staden”

Sandhultskören med solist Sören Graversen framför musik av bl. a. Stephen Adams och Anton Bruckner under ledning av Torbjörn Widfeldt

Onsdag 19 juni Sandareds kyrka kl 19

”Stilla lyfter dimman”

Nordiska tongångar m.m. framförs av Synthorkestern bestående av 15 personer under ledning av Staffan Björklund-Jullander

Onsdag 3 juli Bredareds kyrka kl 19

”Tranquillo”

Stilla klassisk musik med duon Pianobasso bestående av piano och kontrabas i en musikalisk atmosfär som för tankarna till Jan Johanssons inspelningar.

Onsdag 10 juli Hedareds församlingshem kl 19

”Ex Libris Karin Boye”

Emma Augustsson trio från Hedared framför egna tonsättningar av Karin Boyes dikter på sång, cello, gitarr, trumpet, klarinett m.m.

Onsdag 17 juli Sandhults kyrka kl 19

”Nationalromantik och Wienklassicism”

Torbjörn Widfeldt spelar pianomusik av bl. a. Peterson-Berger och Mozart

Onsdag 31 juli Sandareds kyrka kl 19

”Sommarjazz”

Svängig och stämningsfull jazzmusik av gruppen Foria framfört på saxofon, gitarr, bas och trummor

Onsdag 7 augusti Bredareds kyrka kl 19

”Från polska till koral”

Folkmusikbandet Trinning framför dansant folkmusik, folkliga koraler och innerliga visor på fiol, kontrabas, gitarr och sång.

Onsdag 14 augusti Sandhults kyrka kl 19

”Brass i folkton”

Brass MC spelar mjuka och svängiga tongångar med sommartema framfört på trumpet, trombon, tuba, trummor m.m.

Onsdag 21 augusti Sandareds kyrka kl 19

”Mellan himmel och jord”

Från visa/pop till klassisk musik framförs utvalda guldkorn i somriga tolkningar på flygel, blås, gitarr, cello, trummor, bas av Staffan Lenberg med vänner.