Svenska Kyrkan San Francisco
Foto: Linnea Norberg

Vår verksamhet

Gudstjänst, barnträffar, studentmiddagar - läs mer om allt det vi gör i Svenska kyrkan.

Stenar med en sten som målats med ett blått hjärta

Livets högtider

Dop, konfirmation, vigsel, välsignelse och begravning. Alla är de betydelsefulla och känslosamma högtider i livet. Välkommen att höra av dig till oss för mer information

Gudstjänst

I gudstjänsten får vi hjälp att tolka våra liv och möta Gud. Vi firar gudstjänst i Norska sjömanskyrkan på Hyde Street och andra platser i Bay Area. Andra söndagen i månaden i San Francisco kl 11.00 och tredje lördagen i månaden kl 15:00 i Los Altos.

Diakoni/samtal & stöd

Diakoni är Svenska kyrkans sociala arbete. Församlingens präst finns till hands om du till exempel behöver tala med någon eller vill få hembesök.

Ung i SF middag

Välkommen till en kväll med god mat och skandinavisk gemenskap med andra studenter och unga vuxna. Vi fortsätter med träffar under sommaren med datumen 3/4 och 1/8. Anmälan via Facebook eller e-post senast en dag innan.

Barngrupp fredagar 10.30

Vi samlas i kyrkan för sångstund med och för barnen, ljuständning, och sedan fika och gemenskap. Anmäla om ni vill komma senast dagen innan så vi kan planera. Just nu har vi sommaruppehåll men vi ses igen fredagen den 23:e augusti.