Foto: Alex Giacomini /Ikon

Assistent till Säterbygdens församling - Heltid

Tidsbegränsad anställning -12 månader

Till kyrkogårdsförvaltningen, enheten för Begravnings- och Skötseladministration

Arbetsbeskrivning

Vi ansvarar i huvudsak för

• begravningsfrågor

• bokningar av gravsättningar på kyrkogårdar och begravningsplatser

• avtal och överenskommelser kring gravrättsinneinnehav och skötsel av gravplatser

• olika begravningsskick och gravsättningsformer

Arbetsplatsbeskrivning

Du bör vara van vid att arbeta administrativt med datorhjälpmedel och telefon där arkivering i Public 360 kommer att vara en stor del av arbetet. Egenskaper som kan göra att du blir framgångsrik i rollen är att du ser positivt på att växla och prioritera arbetsuppgifter och lika gärna arbetar självständigt som i grupp.

Du har dagliga kontakter med privatpersoner, begravningsbyråer, företagare och andra myndigheter Du har även daglig kontakt, samarbetar och är i dialog med andra enheter inom förvaltningen.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har gymnasiekompetens eller motsvarande och har vana av att arbeta i Officepaketet och gärna annat ärendebaserat system. För att fungera och trivas bra i rollen behöver du ha en utpräglad samarbetsförmåga och servicekänsla, vilket innebär att du är uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande och har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och leverera.

Som person är du trygg i dig själv och ser positivt på att växla och prioritera arbetsuppgifter. Du är självgående och strukturerad i ditt arbetssätt, du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Du har förmåga att hantera olika arbetsuppgifter parallellt.

Det är meriterande om du har kunskap om lagar och förordningar som rör hantering av allmänna handlingar och arkivering. Du behärskar det svenska språket i tal och skrift och har du andra språkkunskaper ser vi det som en merit.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Ansökan

Lön: Avtalsenlig och efter överenskommelse.
Den tidsbegränsade anställningen är 20241001-20250930.

Sista ansökningsdag: 30 juli 2024

Vi genomför löpande intervjuer och tillsätter tjänsten så snart vi hittat rätt kandidat.

Ansökan i form av CV och personligt brev skickas till:
Säterbygdens församlng, Corianders allé 2, 783 30 Säter eller saterbygdens.forsamling@svenskakyrkan.se

För mer information om tjänsten, kontakta:

Kyrkogårds- och fastighetschef Paula Andersson tfn 0225-29 16 62
Facklig företrädare Vision, jimmy.sjogren@fv.vision.se , tfn 076-147 78 15

Vi undanbeder oss vänligt, men bestämt, all kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringsprocessen.