Ett litet barn håller två vuxna i handen på promenaden.
Foto: Johannes Frandsen

Barn & familj

Självklart ska barnen få rum i kyrkan - alltid. I våra olika barngrupper har de dessutom en alldeles egen plats.

After School

Kul efter-skolan aktiviter för dig som går i årskurs 4-6. Vi har After School-träffar i både Sävar och Täfteå.

Barn med uppsträckta händer.

Joykids – barnkörer i Sävar och Täfteå

Ett namn – två körer. Joykids är för dig som går i årskurs 1-3. Vi sjunger ösiga sånger och leker roliga lekar!

JoyVoice

Det här är två körer i en (JoyVoice Sävar och JoyVoice Täfteå) för dig som går i åk 4-6. Kören tar vid där JoyKids slutar – för det är väl klart att du vill fortsätta eller börja att sjunga?

Klockarbacken

Klockarbacken i Sävar är hela församlingens utevardagsrum för alla åldrar. I parken bakom Klockargården och kyrkan finns plats för lek, samvaro, musik, kultur, gudstjänster, friskvård och odling.

Liten & Stor

Kom och umgås med andra barn och föräldralediga vuxna.

Odla dina egna grönsaker – hyr en odlingslott i Klockarbacken

I Klockarbacken, parken bakom Klockargården i Sävar, har församlingen ställt i ordning ett antal odlingslotter. Där har du möjlighet att hyra plats för att själv odla grönsaker, örter eller blommor.

Bar och vuxna sitter på golvet i en kyrka.

Söndagsöppet – gudstjänsthäng som passar även de minsta

Ungefär en söndag i månaden öppnar Sävar kyrka redan klockan 10.00. Då hälsar vi alla barnfamiljer och andra som har barnasinnet kvar välkomna till ett förhäng med samling, sång, lek och fika innan gudstjänsten.

Några glada ungdomar spelar kort tillsammans.

UG på Klockis

På tisdagskvällar flyttar ungdomsgården i Sävar in på Klockargården. Kom och häng, fika och träffa kompisar.

Upptäckarna i Bullmark

En eftermiddag i veckan träffas Upptäckarna i Bullmark - gruppen med enkelt friluftsliv, lek och annat kul för dig som går i årskurs 3–6.

Samarbete skola-kyrka

Kyrkan har ett gott samarbete med skolorna inom församlingen. Vi erbjuder vår personal och kunskap vid temadagar, inbjuder till egna arrangemang vid exempelvis jul och påsk samt bistår även med krishantering.

Svenska kyrkans familjerådgivning

Välkommen till en plats där du får prata om det som känns svårt i en relation. Samtalen syftar till att öka förståelse och finna vägar till förändring.