Spectra - kören för alla!

Vi är stolta att presentera Spectra, den nya kören i Sävar Holmöns församling. En välkomnande plats för vuxna sångare, oavsett tidigare erfarenhet eller musikalisk bakgrund.

Välkomna att upptäcka glädjen av sång och gemenskap med Spectra – där varje röst är värdefull och varje ton skapar harmoni!

Repertoar

Spectra sjunger en varierad repertoar som sträcker sig över olika musikgenrer. Från den tidlösa skönheten i klassisk kyrkomusik till populärmusik, visor och stunder med en touch av gospel. Körens mångfald i musikspektrat ger varje medlem möjlighet att hitta sin egen unika röst.

Förkunskaper

Inga förkunskaper krävs för att delta i Spectra. Kören strävar efter att inkludera fyra stämmor: sopran, alt, tenor och bas. Speciellt välkomnar vi basar att bli en del av kören.

Övningstider

Vi träffas varje torsdag i Sävar kyrka från klockan 19.00 till cirka 21.00 för våra övningar. Det är en möjlighet att fördjupa sig i musiken och dela glädjen av sång tillsammans med likasinnade.

Konserter

Spectra ser fram emot att dela sin musik med publiken genom 2–3 konserter per termin. Dessa konserter kan variera från egna framträdanden till samarbeten med andra körer eller deltagande vid gudstjänster. För de som vill engagera sig ytterligare finns möjlighet att agera som försångare vid församlingens gudstjänster.

Anmälan

Det kostar inget att vara med i Spectra men du får gärna anmäla att du vill vara med så att vi får dina kontaktuppgifter.

Körledare

Simon Reineholm