Begravning

När vi mister någon som står oss nära har vi behov av att få ta ett riktigt avsked och att få överlämna den avlidna i Guds händer. Vi kan hjälpa till med begravningsgudstjänsten på olika platser inom vårt område.

Begravning/Minnesstund

I Schweiz gäller olika regler i olika kantoner huruvida man t.ex kan ha med kistan på begravningsgudstjänsten i kyrkan/kapellet. Denna information kan man få när man vänder sig till begravningsbyrån.

Tillsammans med prästen kan man utforma begravningsgudstjänsten eller minnesstunden så att den blir personlig och passar just er familjs förhållanden.

Begravningstjänsten kostar 300 CHF plus eventuella kostnader resor, övernattning mm. Önskas organist genom Svenska kyrkans försorg tillkommer kostnad för den tjänsten.

Hör av er för råd och bokning!