En skål soppa och en brödbit står framdukat på ett bord.
Foto: Johannes Frandsen /Ikon

Luncher

Det är alltid trevligt att samlas kring en bit mat. Samtalen blir spännande och det är roligt att träffas över generationer. Ett tillfälle för gemenskap och för att knyta nya vänskaper.

Tisdagslunch i Zürich

Varmt välkommen till samvaro med gamla och nya vänner. Tisdagsluncherna i församlingshemmet i Zürich har varit en populär samlingsplats för många genom åren. Vi äter svenskinspirerad mat och umgås.

En person med ugnsvantar tar ut en plåt med två nybakta bröd ur ugnen.

Torsdagsluncher i Basel

Nu har vi glädjen att bjuda in till lunch igen! Torsdagsluncherna är för alla att ses för en trevlig måltid och härligt umgänge. Vi håller till i församlingshemmet i Zinzendorfhaus, Leimenstrasse 10, gårdshuset, Basel. Vi träffas 12:30–14:30. En vanlig lunch kostar CHF 10.–, en lunch med vin 15.– CHF. Anmälan till lunchen till chr.scherer@bluewin.ch. Varmt välkomna! Klicka här för mer info och för vårens program.