Lyssna

Nyhet / Publicerad 27 september 2024

Svenska kyrkan Schweiz söker Administrativ assistent

Läs här om tjänsten som administrativ assistent med placering i församlingshemmet i Zürich

Om oss:
Svenska kyrkan Schweiz verkar som en församling i hela Schweiz och firar regelbundet gudstjänster och bedriver verksamheter på fem orter. Organisatoriskt har församlingen sitt säte i Zürich. På församlingshemmet på Kurvenstrasse 1 finns verksamhetslokaler och kontoret där församlingens arbete administreras. 

Församlingens omfattande arbete leds av kyrkoherden och bedrivs av ett fåtal anställda och många frivilliga krafter. Nu behöver vi administrativ förstärkning.

Om tjänsten
Tjänsten är på 25% av heltid och sträcker sig över två år med möjlighet till förlängning. Den är placerad på kontoret i Zürich och tjänstgöringstiden fördelas på två dagar i veckan, utifrån verksamhetens behov. Helgtjänstgöring kan förekomma och tjänsten kan innebära resor inom Schweiz. Önskvärt tillträde är under hösten 2024. Arbetsuppgifterna består av 

·         Administrera olika register

·         Administrera protokoll från kyrkorådet och stämman

·         Scanna räkningar och ladda upp dem för bokföring

·         Administrera utskick 

·         Sköta myndighetskonktakter

·         Assistera kyrkoherden utifrån verksamhetens behov

·         Ansvara för att ordningen på kontoret är god och välorganiserad

 

Om dig
Vi söker en erfaren administrativ assistent som kan hålla många bollar i luften samtidigt. Du ska ha arbetat med administration tidigare och om du har arbetat med ekonomisk redovisning är det en merit. Utöver svenska behöver du kunna tyska och det är önskvärt att också kunna franska. Du behöver ha arbetstillstånd i Schweiz. Till viss del behöver du kunna arbeta flexibelt efter verksamhetens behov och du behöver dela Svenska kyrkans värderingar.

 

Intervjuer görs löpande

För upplysningar, kontakta kyrkoherde Pehr-Albin Edén, 
tfn: 079 423 93 51, mail: pehr-albin.eden@svenskakyrkan.se