Barnkyrka

Jesus sa: "Låt barnen komma till mig och hindra dem inte"

Vi har spännande nyheter att dela med er! Från och med den 24/9 2023 ebjuder vi barnkyrkan i Sigtuna församling. Detta ger barn och barnfamiljer ännu fler möjligheter att samlas på söndagar.

Så här fungerar det: Vi börjar med att alla tillsammans går till högmässan i Mariakyrkan där vi sjunger den inledande psalmen. Precis innan textläsningarna, ber prästen för alla barn, och då går vi iväg till Munken tillsammans för vår egen samling. Där utforskar vi Bibelns berättelser, ber tillsammans, pysslar och har kul.

Efter vår samling återvänder vi till mässan så att barnen får möjlighet att ta emot nattvarden tillsammans med sina föräldrar.

För er med mindre barn (ca 0-3 år) rekommenderar vi att ni är med era barn  i barnkyrkan.

Vi hälsar er varmt välkomna till detta spännande och givande äventyr! Om du vill ha mer information, tveka inte att kontakta vår församlingspedagog Jonna Johansson på jonna.johansson2@svenskakyrkan.se eller ring henne på 072-216 58 79. Vi ser fram emot att träffa er!