Bibelstudier i Skara

Hösten 2024

Välkommen med i höstens studie- och samtalsgrupper i Nikolaigården. Mötesplats Nikolai med de två studiegrupperna "Bibelsamtal utifrån Markusevangeliet" och "Livsstegen - 12 steg till inre hälsa" samt samtalsgruppen "Livet efter 75 - samtal om liv, mognad och tro".

Livet efter 75 - samtal om liv, mognad och tro
Storstugan i Nikolaigården, Skara
Torsdag 19/9, 3/10, 17/10, 31/10, 14/11 kl. 15.00-17.00
Vi samtalar öppet om livet och de frågor som kommer när livsperspektivet smalnar av: Vad är viktigt? Hur tänker jag om livet och döden - om hopp och tro? Hur blir jag en mogen människa?
Ledare: Agneta Melin, diakon 80+
Anmälan: senast 17 september till: 0511-265 00, skara.pastorat@svenskakyrkan.se
Kostnad: Ingen kostnad
Begränsat antal. Endast för 75+

Mötesplats Nikolai
Onsdag 28/8, 11/9, 25/9, 9/10, 23/10, 6/11 och 20/11
Nikolaigården, Skara kl. 18.30-20.30
Start med gemensamt fika till självkostnadspris.

Höstterminen bjuder in till två grupper:

Bibelsamtal utifrån Markusevangeliet
Vi tar oss an Bibelsällskapets pilotöversättning av Markusevangeliet och jämför den med översättningen vi använder idag. Vad hjälper och vad stjälper vår förståelse av texten? Låt oss smaka på orden och resonera om vad som händer i oss!
Boken kostar 100 kr och den får du första gången.
Ledare: Britt-Marie Hjertén, präst
Anmälan: senast tisdag 27 augusti till:
Britt-Marie Hjertén, 0511-265 10, brittmarie.hjerten@svenskakyrkan.se

Livsstegen - 12 steg till inre hälsa (Inställd!)
Livsstegen bygger på Anonyma Alkoholisters självhjälpsprogram och är i det här upplägget anpassat så att vem som helst kan tillgodose sig möjligheten att starta en inre resa, få verktyg att växa och komma vidare i livet. Vi siktar på att komma igenom samtliga 12 steg under våra träffar.
Boken kostar 50 kr och du får den första gången vi ses.
Ledare: Eddy Normark, diakon
Anmälan: senast tisdag 27 augusti till:
Eddy Normark, 0511-265 21, eddy.normark@svenskakyrkan.se

Mer information finns att läsa i höstens samlade folder för pilgrimsvandring, stilla kväll, retreatdag, studie- och samtalsgrupper samt föreläsningar i Skara pastorat. Foldern finns i flera av pastoratets församlingshem och kyrkor eller kan läsas genom att klicka här...