prästkragar
Foto: Linda Mickelsson/IKON

Musik i sommarkväll i Valle församling

Söndag 19 maj kl. 18.00 - Varnhems klosterkyrka
”För var liten sommardag” Varnhems kyrkokör och Magnus Lundberg, flöjt, bjuder på ett varierat program med smak av sommaren och den grönskande naturen, under ledning av Charlotte Eklund.

Söndag 16 juni kl. 19.00 - Skärvs kyrka
”Till sommaren och dig” I spåren av Lasse Berghagen och andra tonsättare. Om den spirande grönskan och om kärleken till livet sjunger Valle församlings damkör under ledning av Charlotte Eklund.

Midsommarafton 21 juni kl. 22.00 - Norra Lundby kyrka
”Musik och lyrik” Wmanuel Carlsson och Gustaf Johansson

Söndag 30 juni kl. 19.00 - Skånings-Åsaka kyrka
”Från Chess till Duvemåla” Sånger från musikalerna Chess och Kristina från Duvemåla blandas med BAO-låtar, ABBA-hits och annan musik ur Björn och Bennys stora sångskatt. De tre kantorerna Hanna Åberg Fredriksson, Gustaf Johansson och Stina Andersson bjuder på sång, piano, klarinett och dragspel.

Söndag 14 juli kl. 19.00 - Eggby kyrka
”En vandring genom sommarens psalmer” En musikgudstjänst där vi låter sommarpsalmernas text och ton tala, undervisa och glädja. Charlotte Eklund och Judith Fagrell.

Söndag 28 juli kl. 19.00 - Öglunda kyrka
”Bekanta ansikten i sommarkvällen” Emanuel Carlsson och Natalia Johansson sjunger och spelar piano, nyckelharpa, dragspel, trombon och orgel.

Söndag 11 augusti kl. 19.00 - Norra Vings kyrka
”Gospel för två”, ett avskalat program som går över gospelns allvar, lekfullhet och glädje i både välkända och nyare sånger. Christine Ödell och Pelle Svanström.

Söndag 25 augusti kl. 19.00 - Norra Lundby kyrka
”Folktoner och modern melodi - en kväll med sång, stråk, tangenter och strängar”, Tilda Strandberg och David Westerdahl läser till musiklärare på musikhögskolan i Malmö. Nu reser de Sverige runt med ett musikprogram i blandade genrer.

Söndag 8 september kl. 19.00 - Stenums kyrka
”Ett liv”, bandet Jacobsons från Vargön/Vänersborg framför sånger ur den gamla svenska musikskatten: Curt och Roland, Samuelsons, Pelle Karlsson m.fl.

Fri entré.
Varmt välkommen!

Klicka för mer information om Musik i Valle församling sommaren 2024...