Arrangemang i Skara stift

Välkommen till mötesplatser för dig med engagemang i Svenska kyrkan! Tillsammans delar vi erfarenheter och får ny kraft och inspiration i våra uppgifter och uppdrag.

Kick off på lika villkor: Regnbågens alla färger

Välkommen till 2024 års Kick Off - På lika villkor! Denna gång är temat Regnbågens alla färger. Det blir ett färgsprakande program under två dagar för dig som är ideell eller anställd medarbetare i Svenska kyrkan och arbetar med barn och unga 0-18 år. Boka in 21-22 augusti i Borås!

Var med och fira Utlandskyrkans helg 26-27 oktober 2024

I oktober firas Utlandskyrkans helg i Skara stift! Var med och delta eller medverka på något sätt i just ditt pastorat eller församling. Läs mer och ladda ner tipskatalogen!

Mission från marginalerna – Perspektiv på att vara Jesu lärjungar i praktiken

Välkommen att lyssna till teol.dr. Deenabandhu Manchala som under de senaste decennierna ägnat sig åt temat ”mission from the margins”, i både praktik och teori. Han kommer från Bangalore i Indien och har varit verksam bl.a. inom Kyrkornas världsråd. Han är en av huvudskribenterna bakom Kyrkornas världsråds dokument Tillsammans för livet. Välkommen till en förmiddag – tillsammans i livets riktning i kyrkans hus i Herrljunga.

Göra skillnad-konferens

Välkommen att anmäla dig till Göra skillnad med ACT Svenska kyrkan, 12-13 oktober. Vi anordnar en gemensam bussresa från stiftet.

Arrangemang på stiftsgårdarna

Arrangemang på Lilleskog

På Skara stifts själavårdsinstitut Lilleskog anordnas retreater, stilla dagar, rekreationsveckor och andra arrangemang. Klicka för att komma till Lilleskogs webbplats.

Vad händer på Flämslätt?

På stiftsgården Flämslätt anordnas regelbundet aktiviteter och arrangemang. Klicka för att komma till Flämslätts webbplats.