Foto: Josefin Roos

Charlotte Holmgren och Markus Hagberg utsedda till hedersprostar

I samband med en mässa i Skara domkyrka 25 april utnämndes Charlotte Holmgren och Markus Hagberg till hedersprostar av biskop Åke Bonnier.

Charlotte Holmgren - ”För ett lojalt och tydligt ledarskap som inte viker undan, utan står fast rotat i kyrkans uppdrag”

Markus Hagberg - ”För ett utomordentligt författarskap som bidrar till kunskapsspridning bland annat genom Stiftshistoriska sällskapet”

Med de motiveringarna utnämndes idag Charlotte Holmgren och Markus Hagberg till hedersprostar av biskop Åke Bonnier i Skara domkyrka.

Hedersprost, Prost Honoris Causa, är en titel som biskopen kan ge utifrån särskilda insatser.

-Detta är andra gången jag utser två hedersprostar och jag gläds över att få göra detta innan jag lägger ned staven. De två nya hedersprostarna har på olika sätt gjort betydande insatser, säger biskop Åke Bonnier.