Pilgrimsdagar i Husaby

Välkommen till pilgrimsvandring och gemenskap på vackra Kinnekulle. Vi vandrar 9-12 maj. Delta en eller flera dagar!

Vi samlas vid Husaby kyrka 9.00 torsdag - söndag och gör sedan dagsturer på ca 15 km. Vi är tillbaka i Husaby ca 16.30. Man kan delta en eller fyra dagar. Det finns möjlighet att övernatta och dela pilgrimsgemenskap i Husaby och på kvällarna blir det bön i Taizéanda 19.30 i kyrkan.

I våra reflektioner och samtal utgår från temat ”Vänskap och läkedom”. Vi utforskar vad vänskap kan betyda i relation till skapelsen, oss själva, mellan människor och med Gud.

Varmt välkommen att vara med dessa dagar och dela vandring, och samtal.

Dagarna leds av Mikael Kjell och Anders Blom och är ett samarrangemang mellan Skara stift och Götene pastorat.

Tid och plats

9-12 maj, start och avslutning i Husaby. Det är möjligt att komma redan på kvällen den 8 maj, då är det också bön i Taizéanda 19:30.

Kostnad

Dygnspris 350 kronor. I detta ingår sovplats, middag, frukost med möjlighet att göra matsäck för dagsvandringen. Dagsvandrare betalar ingen avgift, men du har med dig egen matsäck för dagen.

Anmälan

Du anmäler dig via denna länk. Sista anmälan för övernattning är den 24 april. För dig som anmäler övernattning kommer en utrustningslista i bekräftelsebrevet efter anmälan.