Stefan Hiller

Lär känna Stefan Hiller, kandidat i biskopsvalet i Skara stift. Här kan du läsa mer om honom samt ta del av två intervjuer av honom, varav den ena är ifrån hearingen på Falköpings stadsteater.

Stefan Hiller är domprost i Göteborgs domkyrkopastorat.
58 år, bosatt i Göteborg och prästvigd 1996 för Göteborgs stift.

Stefan har tidigare innehaft prästtjänster i både landsbygdsförsamlingar och storstadsförsamlingar. Bland annat arbetat som komminister i Masthuggs och Råda församlingar och har varit kyrkoherde i Ljungskile och Borås pastorat. Han har också varit kontraktsprost i Uddevalla kontrakt och Redväg och Ås kontrakt.

Stefan är diplomteolog vid Tübingens universitet 1994 och har även studerat teologi vid Uppsala och Göteborgs universitet. Stefan har även gått den behörighetsgivande kyrkoherdeutbildningen och har medverkat i Ledarskap för livskraftiga organisationer, publicerad vid Borås högskola.