Ansökan till ledaruppdrag

Nu är det dags att fylla årets konfirmandgrupper och andra fina verksamheter med ledare! Denna ansökan är till för dig som vill bli ungdomsledare i Skarpnäcks församling.

Nu öppnar vi upp anmälan för dig som har gått Skarpnäcks församlings konfirmationsledarutbildning samt på något sätt finns kvar i vår gemenskap.

Det finns färre ledarplatser i grupperna än antal intresserade ledare. Därför kan vi inte lova att alla som vill får chansen att vara i just en konfirmandgrupp just detta år. Men det finns många viktiga ledaruppdrag som behöver engagerade ledare i vår församling.

Den som är intresserad av uppdraget som ledare behöver själv planera sina andra aktiviteter för att kunna vara med på följande delar som är obligatoriska:

För alla ledare:

·         En storledarträff den 13/10 kl 11-16.

·         Ett föräldramöte innan/efter uppstart och/eller innan ett läger.

·         Träffar. Dag och tid är beroende på grupp.

Vi har olika grupper som träffas olika tider och dagar i veckan. Därför kan du i denna anmälan fylla i vilka veckodagar du eventuellt är upptagen med andra aktiviteter.

Konfirmandgrupper:

·         Ett läger (vi har läger mellan 3-10 dagar långa).

·        Repetition inför konfirmation. Dagar och tider beroende på grupp.

Är du intresserad av att finnas med som ledare under 2024/2025 ber vi dig att svara på frågorna nedan och skicka in anmälan senast 15 september 2024. Alla som lämnat in en intresseansökan kommer att kontaktas via sms av oss ansvariga den 19 september. Se därför till att vara noggrann med att fylla i dina kontaktuppgifter, dubbelkolla särskilt så du skriver in rätt mobilnummer!

Du som känner att det är svårt att lämna denna information skriftligt kan istället boka in ett möte med Emelie och Pia så tar vi frågorna muntligt. Det är inte hur ”bra” du är på att skriva som avgör om du får chansen just i år.