Vuxen

Det spelar ingen roll om du är troende, tvivlare, sökare eller ateist. Alla får plats i församlingens verksamheter för vuxna. Längst ned på sidan hittar du en digital kalender för all församlingens verksamhet.

2/10: "Berätta din livsberättelse"

Välkommen till en samtalsgrupp där du berättar din egna, unika livsberättelse och får möjlighet att lyssna till andras berättelser. Vi träffas sex gånger i Markuskyrkan med början 2 oktober - gruppen är intim med 8 deltagare och 2 ledare.

Kristen djupmeditation

TERMINSSTART 6/9. Prova på kristen djupmeditation tillsammans med församlingens präst Patrik Ehrman. Fredagar kl 08.00 i Markuskyrkan. Ingen förkunskap krävs, men kom gärna 07.45 för en kort introduktion. Ingen kostnad och ingen föranmälan krävs.

Lectio divina - gudomlig läsning

TERMINSSTART 18/9. Kom och upptäck hur Bibelns berättelser kan ha ett tilltal till dig idag. Vi använder olika läs- och bönemetoder ur den kristna traditionen för att närma oss olika bibeltexter. Onsdagar kl 19.00, kom gärna på veckomässan innan kl 18.00.

START 24/9: Fördjupning i kristen tro

Under hösten fördjupar vi oss i och lär känna några viktiga karaktärer ur Gamla Testamentet. Vi ses under fyra tillfällen, du är välkommen att delta så många gånger du vill. Gruppen är öppen och träffarna är fristående så det går bra att vara med när du vill.

Pilgrimsvandring

Här hittar du allt som händer kring pilgrimsvandringar i Skarpnäcks församling. Kort pilgrimsvandring i Skarpnäck varje tisdag kl 10.30 och 12 oktober är det pilgrimsvandring från Markuskyrkan till Tyresö pilgrimscentrum.

Vuxenkörer

Vuxenkörerna erbjuder allt från lättsam körsång för ovana, till en blandad repertoar, klassiskt, jazz och mera modernt för vana körsångare.

Dans i medveten närvaro & Yoga i Björkhagen

Församlingen erbjuder kostnadsfri Dans i medveten närvaro (första tillfället 12/9) samt yoga i Björkhagen (start 26/9). Öppet för alla och ingen anmälan, men ett begränsat antal platser.