Till innehållet Till undermeny
Lyssna

Skatelövs och Västra Torsås församlingar

Välkommen till Svenska kyrkan i Skatelöv och Västra Torsås!

Kyrkomusiker/Kantor 50%

Nu har vi en ledig tjänst som kyrkomusiker/kantor i vårt trivsamma pastorat.

Vuxenverksamheten

Välkommen till vår vuxenverksamhet – en plats där gemenskap och glädje står i centrum! Här i Skatelövs och Västra Torsås församlingar erbjuder vi en rad aktiviteter som berikar både själen och sinnet. Du kan delta i härliga soppluncher, där god mat och gott sällskap skapar en värmande stund mitt i vardagen. Våra körer är öppna för alla som tycker om att sjunga, oavsett erfarenhet. Emellanåt erbjuder vi intresseväckande föredrag som inspirerar till eftertanke och tro. oss. Välkommen att bli en del av vår levande gemenskap!

Vill du sjunga?

Här kan du läsa om vår barn- och Ungdomsgrupp Musikul samt våra två vuxenkörer.

Barn- och familj

Välkommen till barn- och familjeverksamheten i Skatelövs och Västra Torsås församlingar.

Ungdomsverksamhet

Välkommen till ungdomsverksamheten i Skatelövs pastorat – en trygg plats där du kan vara dig själv och utforska livets stora frågor tillsammans med andra.

Kyrkovalet - demokrati i kyrkan 2025

Nästa kyrkoval äger rum 8-21 september 2025. Informationen på den här webbplatsen uppdateras fortlöpande.

Nyfiken på att veta mer om vårt pastorats kyrkor och kyrkogårdar?

Växjö stift har producerat ett antal kortare filmer om våra kyrkor och kyrkogårdar. Här hittar du en länk till respektive film.

Se de senaste protokollen här

Protokoll

Här kan du läsa justerade protokoll från pastoratets olika beslutande organ. Klicka för att komma till protokollen.

Svenska kyrkans cyberangrepp

Här kan du läsa mer om cyberangreppet mot Svenska kyrkan

Församlingsblad - Kyrkstöten

Här kan du klicka och läsa Kyrkstöten som är vårt församlingsblad!

Medlemskap

Genom ditt medlemskap i Svenska kyrkan är du med och skapar mötesplatser där alla är välkomna. Ditt medlemskap betyder mycket!

Dop

Funderar du på att döpa ditt barn?

Hyra/Boka lokaler

Vi har två församlingshem för uthyrning i Skatelövs pastorat: Församlingshemmet i Skatelöv och Sockenstugan i Lönashult. Kontakta gärna oss för mer information.

Kyrkogårdar

Här hittar du information om våra kyrkogårdar.

Protokoll

FÖRTROENDEVALDA 2022 - 2025

Här kan du se vilka som är förtroendevalda i pastoratets olika organ.

Klicka här för att få veta hur vi behandlar dina personuppgifter