En vandringsled på fjället.

Det är aldrig för sent!

Du, som av olika anledningar, inte konfirmerade dig i åk 8, erbjuds nu en möjlighet till gymnasiekonfirmation vårterminen 2025 med en lägerresa till Åre och Trondheim.

Livet som vi lever, är i sig en pilgrimsvandring. Ibland är vägarna på vår livsresa raka och ibland krokiga. Ibland går det uppför och det känns tungt och bland nerför och det går lätt. Ibland är vägarna trista men rätt som det är kommer vi
till en fantastisk rastplats med vacker utsikt. Ibland går vi ensamma och ibland tillsammans med andra.

Pilgrimstemat är väl förankrat i både bibel och i kyrkans historia. och nu i modern tid väljer fler och fler att göra en pilgrimsvandring. Och just St Olovsleden mellan Selånger och Trondheim är ju en av de största vandringslederna och vi närmar oss dessutom 1000-år sedan Olav den helige stupade i slaget i Stiklestad... Hur detta hänger ihop med dig? Följ med, så får du se!

Du anmäler dig genom att klicka på alternativet Pilgrimskonfirmation här ovan.

Om du har frågor och funderingar, så kontakta

Åsa Storfält

Pedagog i Skellefteå landsförsamling, Pedagog skolkyrkan, Svenska kyrkan Skellefteå

Pilgrimskonfirmation genomförs i samarbete med Svenska kyrkan Burträsk-Lövånger.