Foto: Roger Wikström

Framtidstro tillsammans -16-17 Augusti 2024

Skellefteå växer. Faktum är att vår stad är den stad som växer snabbast i Sverige just nu. Det skapar nya möjligheter och nya utmaningar, som vi kan ta tag i tillsammans. Välkommen till Kyrkholmen 16-17 augusti!

Ur just ordet tillsammans föddes också idén om K24, som en mötesplats där alla goda krafter i Skellefteå kan mötas, inspirera varandra och göra Skellefteå ännu bättre.

K24 samlar näringsliv, kultur, politiker, föreningsliv och kyrka till två kvällar med framtidstro i centrum. Båda kvällarna har två halvlekar; först ett panelsamtal där lokala profiler samtalar, lyfter frågor och väcker tankar. Sedan ett musikcafé där vi alla får chansen att samtala med varandra under lättsamma former och samtidigt lyssna på fantastisk musik.

Mötesplatsen är Kyrkholmen, i hjärtat av sommarskellefteå dit alla är välkomna; nya, gamla och blivande skelleftebor i alla åldrar. Tillsammans kan vi hjälpa varandra att se nya möjligheter, i Skellefteå och i vår vardag. På köpet får vi njuta av den underbara sensommaren och njuta av musik, fika och vänner. Ta gärna med dig en picknick-filt och /eller en campingstol. Inträdet är gratis, fika finns till försäljning.

Fredag 16 augusti från 18.30 är temat ”Framtidstro och det goda samhället”
Här möts politiker, kulturpersonligheter och kyrka för samtal om hur vi tillsammans skapar bästa förutsättningar för växt och mening. Vi möter kommunalrådet Lorents Burman (S), och oppositionsrådet Andreas Löwenhöök(M), Sofia Andersson Lundberg, programchef på Sara kulturhus, kulturpersonligheten Monica Lindgren och kyrkoherden Ulrika Markgren.
Moderator: Roger Wikström
”Spanare”: Anna-Carin Falkman, Ductus.

Kvällen avslutas med musikcafé där Elin Belani med band står för underhållningen.

*** ***

Lördag 17 augusti från 18.30 är temat ”Framtidstro och Det goda samarbetet”
Denna kväll med fokus på näringsliv, föreningsliv och besöksnäring.
En del av gästerna är Jimmie Ericsson, hockeylegend, Maria Broman, VD på Visit Skellefteå, Mattias Granström från Skellefteå FF m.fl.
Moderator: Roger Wikström
”Spanare”: Johan Holmgren, Söderkyrkan.

Kvällen avslutas med musikcafé där Station Street Big Band spelar.

Fullt program kommer på denna sida, håll utkik!

K24 är ett samarbetsprojekt mellan EFS Skellefteå och Svenska kyrkan Skellefteå.