Foto: Matilda Wormwood / Pexels

Här hittar du nyheter som publicerats på vår webbsida.

Nyheter från Svenska kyrkan i Skellefteå

Prenumerera via RSS

Tre korsordsvinnare

Publicerad:

Över 200 läsare av magasinet Liv har skickat in lösningen på korsordet i nummer 1-2 2024.

Vi söker arbetsledande pedagog till Skellefteå landsförsamling

Publicerad:

Är du den som kan fånga barns uppmärksamhet snabbare än en TikTok-video och få föräldrar att känna sig som superhjältar? Nej, inte vi heller, men vi strävar däråt! Och nu letar vi en pedagog med fokus barn (0-14 år) och deras familjer, som vill göra en verklig skillnad. Ansök senast 1 augusti 2024

Sommarskoj på Kyrkholmen

Publicerad:

I sommar kommer det finnas något extra att göra för alla barn som kommer till Kyrkholmen. Onsdagar mellan kl 12 och 16 händer det olika skojiga saker. Kom och var med!

Barnens dag!

Publicerad:

Boka in Lördag 17 augusti kl. 11-15 för en dag fullspäckad av aktiviteter! Runt Församlingsgården (Brännavägen) och på Kyrkholmen kommer det att krylla av skojiga aktiviteter för barn!

Besök från kyrkomötet

Publicerad:

Två dagar under vecka 24 besöker delar av kyrkomötets presidium samt ansvariga medarbetare från Kyrkokansliet i Uppsala ett Skellefteå i omställningens tid. Ett passande besöksmål när kyrkomötets tema under 2024 är kyrkan i det offentliga rummet.