Scouter i Frostkåge

Välkommen till Byske-Fällfors församlings scoutgrupp i Frostkåge För dig som går i årskurs 4, 5 och 6

Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får oss att växa som individer. Vi är schyssta kompisar som drivs av våra värderingar och vår vilja att förbättra världen. Scouterna finns över hela jorden, här i Sverige kan du träffa 70 000 av oss. Scouterna i Frostkåge är en del av Ersmarks scoutkår, knutet till EFS barn- och ungdomsrörelse Salt.

Vi träffas vid ”Nikkers” i Frostkåge (se karta nedan). Eftersom vi oftast är ute, hela eller delar av kvällen, behöver du ha på dig lämpliga, oömma kläder som kommer att lukta eldrök.

Vi har två olika grupper beroende på tidigare erfarenhet:

Nybörjargruppen

Onsdagar udda veckor kl. 18.00 - 19.30 med start onsdag 28 augusti 2024.
Anmälan via formuläret nedan.

Fortsättningsgruppen

Onsdagar jämna veckor kl. 18-19.30 jämna veckor med start 4 september.

Anmälan till scouterna

Välkommen till anmälan för scouterna i Frostkåge! Frågor markerade med * måste besvaras för att du ska kunna skicka in anmälan.

Det finns inget bättre sätt att visa och berätta om vår verksamhet än genom bilder. Därför vill vi gärna använda bilder av ditt barn, om vi får! Bilderna kan komma att visas i våra sociala medier, på vår hemsida eller kanske i tidningen Växa, foldrar eller broschyrer som beskriver vår verksamhet. Det förekommer även att vi filmar.

För att underlätta medlemshantering har vi fördelen att tillhöra Ersmarks saltscoutkår. Ideella föreningar är skyldiga att föra medlemsregister. Detta sker digitalt. Du har enligt GDPR rätt att få besked om vilka personuppgifter som vi behandlar gällande dig och ditt barn. Hör av dig om du vill ha mer information.

Medlemsavgiften är 90 kr/termin och betalas till bankgiro 790-5136 eller genom att swisha 123 149 34 69. Märk med SCOUT och barnets namn.

För mer information, kontakta

Helena Markström