Foto: Linda Randgard

Söderkyrkan

Söderkyrkan är en samarbetskyrka mellan Skellefteå landsförsamling och Söderkyrkans EFS. Vi huserar i en faluröd kyrka på Falkgatan 29. Hit är alla välkomna. Oavsett ålder, bakgrund eller var du är på din resa med Gud – troende, tvivlande eller helt enkelt på väg. Här vill Jesus möta oss som vi är.

Kyrka är något vi gör och lever tillsammans. Frivilligt engagerade som arbetar tillsammans med de anställda är någon som är kännetecknande för samarbetskyrkan. På söndagar firar vi gudstjänst kl 10, men Söderkyrkan lever även veckans andra dagar då vi vill vara en mötesplats där alla åldrar kan trivas, finnas gemenskap och få livsviktiga möten. I kalendern ser du vad som händer. Välkommen till Söderkyrkan, du med!

Vi jobbar här!