Byske kyrka betraktad genom en av björkarna i allén som leder upp mot kyrkobyggnaden

Sommarmusik i Byske-Fällfors församling

Midsommarblomster i Byske kyrka

Välkommen till midsommarmusik i Byske kyrka på midsommarafton kl 16.00. Charlotte Jonsson sjunger ackompanjerad av Kristina Åkesson.

Sommarmusik i Fällfors kyrka

Speglingar och ekon i sommarkvällen med Staffan Arvidsson, violin, sång och Kristina Åkesson, piano/orgel. Tisdag 25/6 kl. 19.00 i Fällfors kyrka.

Sommarmusik med VIDDA i Byske kyrka

VIDDA är en vokalensemble från Skellefteå som bildades 2013 och har sedan dess huvudsakligen varit verksam i Norr- och Västerbotten. Tisdag 2 juli kl. 19.00 besöker de Byske kyrka.

Från Bach till Gärdestad

Orgeln är ett varierat instrument, vilket Martin Lövgren för länge sedan upptäckt och gärna delar med andra! Välkommen till sommarmusik i Byske kyrka tisdag 9/7 kl 19.00

Hjärtavtryck - sommarmusik i Byske kyrka.

Sara Öhlén och Pelle Nordlander besöker Byske kyrka med sitt nya turnétema "Hjärtavtryck". Tisdag 16/7 kl 19.00.

A tribute to Bill Evans trio

Upplev Bill Evans musik när en lokal trio hyllar den legendariske pianisten och kompositören. Tisdag 23/7 kl 19.00 i Byske kyrka

Sommarlängtan - sommarmusik Finnträsk kyrka

Per-Erik Sortti besöker Finnträsk kyrka för sommarmusik. Tisdag 30/7 kl 19.00. Sommarcafé i Bygdegården efter musiken.

"Du måste finnas" - sensommarmusik i Byske kyrka

Elin Belani, sång och Kristina Åkesson, piano/sång bjuder på alltifrån psalm till musikal denna augustikväll. Byske kyrka tisdag 6/8 kl. 19.00

Till din blomstrande äng - sommarmusik i Fällfors kyrka

Robert Lundmark och Kristina Gustafsson gör årets sista sommarmusik i Fällfors kyrka tillsammans med Kristina Åkesson. Tisdag 13/8 kl 19.00.

Dikt och ton i Finnträsk

Vi avslutar årets sommarmusik vid eller i Finnträsk kyrka enligt traditionen med arbetslaget som medverkande i både text och ton. Tisdag 20/8 kl 19.00 i Finnträsk.