Nya MotettEnsemblen

- en traditionell blandad kör som arbetar i projektform, med ambitionen att hålla en hög musikalisk nivå.

Ensemblen har sin bas i Skepplanda och leds sedan starten 2005 av församlingens kyrkomusiker Peter Corneliusson. Vi är ett tjugotal medlemmar från olika delar av Västsverige med varierande musikalisk bakgrund. Flera av oss arbetar som musiker inom eller utanför Svenska kyrkan.

Repertoar

Vår repertoar består huvudsakligen av olika sorters kyrkomusik såsom hymner, mässor och körverk lämpade för olika delar av kyrkoåret. Det händer också att vi blir anlitade i mera profana sammanhang.

Bland våra större projekt kan nämnas John Rutters Requiem, som vi framfört flera gånger, och Johannespassionen av J S Bach.

Håll koll på oss via din mobil!

Vill du få aktuell information om våra musikgudstjänster och konserter via SMS direkt till din mobiltelefon? Klicka här och fyll i namn och telefonnummer. Det kostar ingenting.

Vill du anlita oss?

Vi i Nya MotettEnsemblen genomför varje år konserter och musikgudstjänster runt om i Västsverige. Under de senaste åren har vi bland annat sjungit i Skepplanda, Lödöse, Göteborg, Kungälv, Skara, Falköping, Trollhättan och Vänersborg, samt på många mindre orter främst i Bohuslän och Dalsland.

Våra framträdanden brukar vara mycket uppskattade. Vi kommer gärna till din kyrka eller din ort. Vill du anlita oss eller har du andra frågor, ta gärna kontakt med Peter (kontaktuppgifter finns längre ner på sidan).

PROVLYSSNA!

Här nedan får du några exempel ur Nya MotettEnsemblens repertoar.

Pingsthymn (I Widéen) Ladda ner
Rise Up, My Love, My Fair One (H Willan) Ladda ner
Å, denna källa (S Tveit) Ladda ner
Kom, Helge Ande, till mig in (A de Bruck) Ladda ner
Sommarhymn (H Alinder) Ladda ner
Lux Aurumque (E Whitacre) Ladda ner
Agnus Dei (O di Lasso) Ladda ner

Informationen här nedan avser Skepplanda pastorat - inte Nya MotettEnsemblen.