Lediga tjänster

Vi söker en komminister 100%. Klicka och läs mer om hur du kan bli en del av vårt arbete här i Skillingaryds församling!

Skillingaryds församling söker komminister 100%

Skillingaryds församling utgör den södra delen av expansiva Vaggeryds kommun, ligger vid E4-an söder om Jönköping och är en del av Växjö stift. Här finns skolor och samhällsservice samt goda kommunikationer till Jönköping och Värnamo. Ungefär 6 000 personer bor i församlingen och av dem är ca 59% medlemmar i Svenska kyrkan. Verksamheten bedrivs av 18 anställda och en mängd engagerade ideella medarbetare. Vi har fyra kyrkor, fyra kyrkogårdar och tre församlingshem. Skillingaryds kyrka med församlingshem och församlingsexpedition ligger mitt i samhället. Flera andra kyrkor och samfund är verksamma i på orten och här råder en god ekumenisk anda.

Vi söker dig som:

·         Vill hjälpa människor att växa i sin tro och arbeta med andlig fördjupning

·         Vill arbeta med gudstjänstutveckling och ett varierat gudstjänstliv

·         Tycker konfirmationsundervisningen är viktig och gärna arbetar med den

·         Har social kompetens, är lyhörd och vidsynt

·         Är strukturerad och tydlig i din tjänsteutövning

·         Vill samarbeta med olika aktörer i samhälle och frikyrka

·         Vill inspirera ideella medarbetare och få dem att utvecklas

Vi erbjuder dig:

·         Ett kreativt arbetslag med 18 anställda och många ideella

·         Engagerade och positiva församlingsbor och förtroendevalda

·         En trivsam arbetsplats i en centralt belägen församlingsexpedition

·         Möjlighet att utöver ovanstående forma tjänsten efter det du brinner för

Tjänsten kräver körkort och tillgång till egen bil.

Information om tjänsten lämnas av:

Ulf Svenzon, kyrkorådets ordförande, ulf.svenzon@live.se, 070-731 74 72
Martin Ahlqvist kyrkoherde, martin.ahlqvist@svenskakyrkan.se, 0730-60 90 40

Facklig representant: Johan Engvall, KyrkA, johan.engvall@svenskakyrkan.se, 0485-770 99

Skicka ansökan tillsammans med personligt brev, CV, examensbevis och prästbrev. Vi tillämpar löpande urval, så skicka in din ansökan redan idag!
skillingaryds.forsamling@svenskakyrkan.se.

Skillingaryds församling