Välkommen till Hagshults vägkyrka

Vecka 26 händer det mycket i Hagshult. Konserter, föreläsningar, café, vandring och släktforskning - det finns något för alla. Under hela veckan är det utställning i församlingshemmet: "Det var så det började" där Inger Lindström och Lilli-Ann Bertilsson, vägkyrkans initiativtagare 1996, visar bilder från de första åren samt skyddsänglar tecknade av Hagshults skolbarn. Caféet är öppet varje dag mån - lör kl. 16-21. Gratis glass till alla barn, som också kan gå på symboljakt i kyrkan och samla på vattendroppar! Välkommen till vägkyrkan i Hagshult! Klicka för att se hela programmet.

Måndag 24/6

16.00-21.00 Café i församlingshemmet (paus under konserten i kyrkan).

17.00-18.00 Pär A J Persson kåserar. Församlingshemmet.

19.00 Konsert: Anne Gustavsson, Alice Johansson, Eva Myrén Lund, sång och Rebecca Säll, piano. Cristina Virdung. Hagshults kyrka.

Tisdag 25/6

16.00-21.00 Café i församlingshemmet (paus under konserten i kyrkan).

17.00-18.00 Bildvisning - Smålands natur. Fotograf Mattias Bokinge. Församlingshemmet.

19.00 Konsert: Daniel och Stina Hjelm, Hagshultskören med förstärkning under ledning av Rebecka Säll. Bo Larsson. Hagshults kyrka.

Onsdag 26/6

16.00-21.00 Café med våfflor i församlingshemmet (paus under konserten i kyrkan).

19.00 Konsert: Ida Björkham och Jenny Larsen, sång och piano. Martin Ahlqvist. Hagshults kyrka.

Torsdag 27/6

16.00-21.00 Café i församlingshemmet (paus under konserten i kyrkan).

19.00 Konsert: Olle och Martina Lundquist, sång och piano. Bo Larsson. Hagshults kyrka.

Fredag 28/6

16.00-21.00 Café i församlingshemmet (paus under andakten i kyrkan). Släktforskning med Lennart Fag.

16.00 Vandring på Hagshults spänger. Samling vid församlinghemmet där det också serveras korv med bröd efter vandringen. Medtag stövlar och oömma kläder. Leden är ca 800 m lång.

19.00 Konsert: Pepe Laurokari Forsheda, gitarr och sång. Sylvia Persson piano, Ing-Marie Åkerhag, orgel. Cristina Virdung. Hagshults kyrka.

Lördag 29/6

16.00-21.00 Café med hemlagad ostkaka i församlingshemmet (paus under konserten i kyrkan). Släktforskning med Lennart Fag.

17.00-18.00 Om byggnationen av Hagshults nya klockstapel. Projektledare Lars Kjellström.

19.00 Konsert: Låtar om livet. Finders keepers. Ulrika Lindh, Ida Vesterlund, Samuel Georgsson, Micke Hurtig. Cristina Virdung. Hagshults kyrka.

Finders keepers har sin utgångspunkt i singer-songwritertraditionen och spelar egna och andras låtar om livet, de små och stora frågorna och med en ambition att ta med dig som lyssnar bort en stund. Bandet är ett gäng återfunna och nyfunna skatter med rötter runt Hillerstorp och Värnamo.

Söndag 30/6

11.00 Mässa. Jenny och Samuel Grahn, sång. Carl-Olof Möllerström predikar. Cristina Virdung, Rebecka Wendel. Hagshults kyrka.

12.00-14.00 Kyrkkaffe i församlingshemmet. Carl-Olof Möllerström berättar om tiden han tjänstgjorde i Tofteryds pastorat.