Barnens bästa bibel.
Lyssna

Barnens bästa bibel

Välkommen till sidan om Barnens bästa bibel. En helt ny barnbibel och det första svenska originalet på cirka 20 år. Svenska kyrkan i Skövde arbetar aktivt med Barnens bästa bibel i församlingsarbetet.

Bibelns berättelser har i mer än tusen år genomsyrat det svenska samhället och stora delar av vår värld

Berättelserna om Adam och Eva, om Moses, Noa, Maria och Jesus, har format vår världsuppfattning och gett oss lärdomar om vad det innebär att vara människa. Barn har rätt till Bibelns berättelser, både som kollektivt minne och som ett sätt att förstå sig på livet. I drygt två år jobbade biskop Sören Dalevi och illustratören Marcus-Gunnar Pettersson tillsammans för att skapa en unik barnbibel – lekfull och på samma gång både modig och trogen originaltexterna.

På Barnens bästa bibels egna hemsida finns mera information.

Här kan du lyssna till psalmerna finns med i Barnens bästa bibel.