Blad format som ett hjärta.

Föreläsnings- och samtalseftermiddagar i Prostgården

Ett samarrangemang mellan S:t Lukas i Skaraborg och Svenska kyrkan i Skövde.

I höst bjuder vi in till ett par eftermiddagar i själavårdens tecken i Prostgården i Kyrkans Hus i Skövde. Ett samarrangemang mellan S:t Lukas i Skaraborg och Svenska kyrkan i Skövde.

Eftermiddagen inleds med ett föredrag. Därefter följer en stund av samtal kring borden, då det även serveras ett enklare Afternoon Tea till självkostnadspris.

Tid Kl. 16.00–18.00

Söndag den 22 september
Camilla Enoxon, socionom, leg. psykoterapeut och S:t Lukas-mottagningen i Skaraborgs nya verksamhetschef. Camilla presenterar sig själv, mottagningens verksamhet och tankar och visioner inför framtiden.

Söndag den 27 oktober
Bengt Gustafsson, präst, psykoterapeut och mångårig medarbetare inom S:t Lukas. Bengts föredrag kommer att röra sig kring den bibliska natten - mörkret och vilan - och dess andliga och existentiella innebörd för människan.

Anmälan till respektive eftermiddag sker senast en vecka innan aktuellt datum. Antalet platser är begränsade, så skicka gärna in din anmälan i god tid. Ange samtidigt eventuell födoämnesallergi.

Skicka din anmälan till: ann-louise.holst@svenskakyrkan.se

Varmt välkommen!