"Idag läste vi om vad Jesus sade om bönen i Bergspredikan och dekorerade bönehjärtan".

Söndagsskola.

Barnens stund i gudstjänsten Välkommen till söndagsskolan i Smedstorps församling. 13 oktober i Kverrestads kyrka.

Barnens stund i gudstjänsten

En gudstjänst i månaden får barnen som följer med till kyrkan gå undan en stund för att lyssna på barnens bibel och reflektera över dagens texter och tema.
Vi gör också något tillsammans, oftast någon form av pyssel, innan vi går tillbaka in i gudstjänsten.
Söndagsskolan riktar sig till barn från fyra år men yngre barn är också välkomna i vuxens sällskap.
 Malin Alm.

Söndagsskola under hösten
13 oktober i Kverrestads kyrka.
17 november i Östra Ingelstads kyrka.
29 december i Kverrestads kyrka.

Hör av dig till Malin Alm
malin.alm@svenskakyrkan.se
0731513443) om du har frågor.
Hoppas att vi ses!

22 september, 2024. Dagens tema var "Rik inför Gud". På söndagsskolan läste vi om guldkalven och även om att samla sina skatter i himlen. Vi gjorde skattkistor med himlarika ord. På kyrkkaffet fanns även en skattkista som innehöll Guds allra största skatt, för var och en att titta på.

Foto: Malin Alm, Smedstorp

Idag var temat "Medmänniskan" och vi läste berättelsen om den barmhärtige samariern och vi färglade en bild på temat.

Idag, 25 augusti 2024, var temat "Medmänniskan" och vi läste berättelsen om den barmhärtige samariern och vi färglade en bild på temat.

Foto: Malin Alm, Smedstorp

Idag på söndagsskolan läste vi om liknelsen med festen dit de först inbjudna var för upptagna för att komma, i stället blev alla fattiga inbjudna. Vi pratade om vad det betyder att följa Jesus och vi ritade av våra fötter och klistrade på dem efter "Jesus" fotspår.

Idag, 9 juni 2024, på söndagsskolan läste vi om liknelsen med festen dit de först inbjudna var för upptagna för att komma, i stället blev alla fattiga inbjudna. Vi pratade om vad det betyder att följa Jesus och vi ritade av våra fötter och klistrade på dem efter "Jesus" fotspår.

Foto: Malin Alm, Smedstorp

Söndagsskola 7 april i Kverrestads kyrka, "Idag läste vi om när den uppståndne Jesus slog följe med lärljungarna på vägen till Emmaus utan att lärjungarna förstod att det var han - de trodde ju att han fortfarande var död. Vi gjorde en pysselsida på dagens tema."

Bilder med text

Idag var temat "Kampen mot ondskan". I söndagsskolan läste vi om när David besegrade Goljat och vi gjorde tavlor med Jos 1:9 "Var tapper och stark! Låt dig inte skrämmas, bli inte förskräckt! Herren, din Gud, är med dig i allt du gör."