Cappella Snöstorp

Musik och körer Snöstorp

Fyra körer ingår i verksamheten i Snöstorps område: Cappella Snöstorp och VIVA ledda av Elvira Tufvesson samt Delight och DoReMi som leds av Jessica Agbrant.

Cappella Snöstorp i Skutskär
VIVA

CAPPELLA SNÖSTORP
Blandad vuxenkör
Övningsdag Torsdag 19.00-21.15.
Ledare: Elvira Tufvesson
elvira.tufvesson@svenskakyrkan.se

Kören bildades 2006 genom en sammanslgning av äldre sångare från Ungdomskören och yngre sångare från Kyrkokören. Kören har ca 30 medlemmar. Kören sjunger i gudstjänster och musikgudstjänster men har varje år också konserter med lite större körverk. Några verk som framförts är bl.a Händels Messias, Requiem av Mozart, Jenkins, Fauré, Kennemark och Cherubini, Vivaldis Gloria och Jesus Christ Superstar. Med jämna mellanrum åker kören även på körresor. Det är en fördel om du har lite körvana och viss notläsningsförmåga, men vi hittar lösningar för dig som inte har det, bara viljan och engagemanget finns.

VIVA
Damkör, ålder: ca 20-40 år.
Övningsdag Onsdag 18.00-20.00
Ledare: Elvira Tufvesson
elvira.tufvesson@svenskakyrkan.se

Namnet VIVA står för liv och glädje. Kören består av ca 20 sångare som sjunger i gudstjänster och konserter i Snöstorps kyrka och då och då även på andra ställen. Repertoaren är varierad och kören sjunger både klassiskt, visa och pop mm.

DoReMi-kören

Ålder åk 1-2
Övningsdag: Onsdag 14.30-15.15
Ledare: Jessica Agbrant

Snöstorps yngsta barnkör, som med stor entusiasm upptäcker körmusikens glädje. Vi använder oss gärna av rörelser och annat för att, på ett lekfullt sätt, förstärka sångerna. Kören sjunger i familjegudstjänster och AfterWork-gudstjänster och vid jul framträder vi i vårt traditionsenliga luciatåg.

DELIGHT
Ålder åk 3-5
Övningsdag: Onsdag 15.30-16.15
Ledare: Jessica Agbrant

Vi börjar känna lite på stämsång och ibland någon låt på engelska. Tycker man om att sjunga solo finns det även tillfällen för det, när kören medverkar. Kören sjunger i familjegudstjänster och AfterWork-gudstjänster och vid jul framträder vi i vårt traditionsenliga luciatåg.

Göran spelar orgel, närbild händer

Konserter

Konsertverksamheten under terminerna bygger till stor del på produktioner med de egna ensemblerna. Sommartid arrangeras konserter med i huvudsak externa solister/musiker under rubriken "Sommarmusiken" Större musikaliska verk för solister, kör och orkester, framförs i regel 2 gånger per år. Lunchmusik (20 min)varannan torsdag under terminen.

Musik i Snöstorps kyrka
Organist Elvira Tufvesson