Sommarmusik 2024!

Nyhet Publicerad Ändrad

Välkommen till sommarens härliga musikprogram i våra kyrkor! I samarbete med andra församlingar ger vi ut sommarmusikfoldern där du hittar hela 98 olika musikevenemang.

Hela foldern finns som pdf att ladda ner längst ner på denna sida. Den delas även ut till alla hushåll som säger ja tack till reklam under helgen 25-26 maj.

Här nedan ser du Snöstorps församlings musikprogram:

Om inget annat anges är det fri entré och kollekt. Med reservation för eventuella förändringar och tryckfel.

Onsdag 29/5 kl 19.00  Snöstorps kyrka
VENI-KOM! En uppmaning till sommaren i pingstens tid. Kören VIVA under ledning av Elvira Tufvesson. Stefan Wikrén, ackompanjemang. (programpunkten var inte med i foldern)

Lördag 1/6 kl 17.00 Trönninge kyrka
Lördagsgodis! Gott och blandat med Halmstads Vokalensemble. Körledare Göran Persson. (programpunkten var inte med i foldern)

Söndag 2/6 kl 17:00 Mariakyrkan Fyllinge
Maria puls - Mariakören tolkar Lasse Berghagen. Jessica Agbrant, körledare. Stefan Wikrén, piano. Jonas Wernebäck, bas.

Onsdag 5/6 kl 19:00 Breareds kyrka
Min plats på jorden - Breareds sångkör framför hoppfulla och peppande sånger till jord och människor.

Tisdag 18/6 kl 19:00 Snöstorps kyrka
Cappella Snöstorp och VIVA - Körerna i Snöstorp bjuder på sina bästa sånger från året.

Onsdag 19/6 kl 10:30 Vallåskyrkan
Duo Siw & Happe - Siw Sjöholm och Hans ”Happe” Rosendahl spelar bl a: Abba, Evert Taube, Helen Sjöholm, Benny Anderssons Orkester, Sven-Ingvars och Lasse Stefanz.

Tisdag 25/6 kl 19:00 Snöstorps kyrka
Sorg och glädje - Sofia Niklasson, sopran. Christina Wirdegren Alin, cello.

Torsdag 27/6 kl 19:00 Eldsberga kyrka
Sommarkväll med familjen Westerberg som bjuder på härlig stämsång med personliga röster. Ett varierat program med allt från psalmer och pop till eget material.

Söndag 30/6 kl 19:00 Breareds kyrka
Sång och musik mellan himmel och hav - Visor, folkton, sånger, klassiskt och improvisationer i en spännande och salig blandning. Anna Falkström Bornhager, sång. Stefan Petzén, gitarr, sång. Stefan Wikrén, piano, orgel, sång.

Tisdag 2/7 kl 19:00 Snöstorps kyrka
Fyrhändigt med Stefan Wikrén och Elvira Tufvesson, piano och orgel.

Tisdag 9/7 kl 19:00 Snöstorps kyrka
Sakral Jazz - Per Thornberg, tenorsaxofon. Magnus Hjort, piano. Max Thornberg, kontrabas.

Tisdag 16/7 kl 19:00 Snöstorps kyrka
Ett hopp utan slut med MMM. Markus Leandersson, tenor. Martina Braglin, alt. Maria Löfberg, sopran & piano.

Torsdag 18/7 kl 19:00 Esmareds kapell
Hjalmar & Nilla - Hjalmar Nofors och Nilla Rosén, fiol, bjuder på diverse folkmusik från Halland med omnejd, med något inslag från norrifrån.

Fredag 19/7 kl 19:00 Esmareds kapell
Andrum - stillsam musik i julikvällen med Ann Möllerström. Tema filmmusik

Lördag 20/7 kl 19:00 Esmareds kapell
En kväll i juli - Pop och visor med Happes Orkester.

Söndag 21/7 kl 17:00 Esmareds kapell
Önskepsalmer – Barbro Persson spelar dragspel och sjunger våra önskemål.

Tisdag 23/7 kl 19:00 Snöstorps kyrka
The spirit of New Orleans. Entré 100 kr. Ej förköp. Kassan öppen från kl 18.00.

Onsdag 24/7 kl 19:00 Tönnersjö kyrka
Nytt och klassiskt i salig blandning – Tillsammans med Ludvig Åhlin, sång och Ulf Segerberg, piano, bjuds vi med på en resa i tiden genom olika musikstilar.

Tisdag 30/7 kl 19:00 Snöstorps kyrka
Violin och piano. George Bacos Sand, violin och Joel Slott, piano spelar ur sitt examensprogram från musikhögskolan.

Söndag 4/8 kl 19:00 Breareds kyrka
Hitteblomster - Halländska och småländska visor i folklig jazzton. Johanna Lindbergh, sång. Per Thornberg, saxofon. Max Thornberg, bas. Jonatan Erlingsson, piano & dragspel.

Tisdag 6/8 kl 19:00 Snöstorps kyrka
Sånger från Duvemåla – Julia Nylander, Clara Nylander och Jessica Agbrant, sång och piano.

Tisdag 13/8 kl 19:00 Snöstorps kyrka
Flöjt och gitarr – Jenny Lagerström, flöjt och Anders Måreby, gitarr.

Torsdag 15/8 kl 19:00 Trönninge kyrka
Skön, svängig sommarkväll med Oldtimers - Oldtimers med nya, sköna specialarrangemang blandat med gamla godingar och utlovar en riktigt svängig sommarkväll.

Söndag 25/8 kl 17:30 Vallåskyrkan
Tro, hopp & kärlek - Charlotte Polson, altsaxofon & sång. Lena Nielsen, piano & orgel. Smyckeskonditorn, glaskonst. Patrik Leonardsson, naturfoto. Marie-Louise Engström, konst och keramik. Inledande vernissage. 18:00 Musik.