Foto: Magnus Aronson /Ikon

Kungörelse

Vid biskopsvisitation i Söderala pastorat den 29–31 maj och 2 juni 2024

Nåd vare med er och frid från Gud vår Fader och Herren Jesus Kristus.

Den 29 – 31 maj och 2 juni 2024 kommer jag att förrätta visitation i Söderala pastorat enligt bifogat program. Visitationens tema är ”Vart är vi på väg?”. Min förhoppning är att dessa dagar skall styrka oss i vår tro, öppna oss för omprövning och hjälpa oss att gemensamt möta framtiden. Alla är varmt välkomna att delta i gudstjänster och andra offentliga samlingar under visitationen.

Uppsala den 24 april 2024
Karin Johannesson
Biskop

08.00   Morgonmässa, i Söderala kyrka
09.00   Förmiddag med personalmöte
13.00   Eftermiddag med besök hos kulturföreningen Konstkraft och kyrkorådsmöte
17.00   Kyrkpizza, i Ljusne kyrksal
18.00   Gudstjänst med Ljusne barnkör, i Ljusne kyrka
19.00   Café Existens, i Ljusne kyrksal: Vart är Ljusne på väg? Samtalskväll om socialt utsatta områden och hur vi bygger samhället tillsammans. Representanter från det lokala civilsamhället, kommunen och biskop Karin Johannesson möts i diskussion, utifrån frågor som är viktiga i bygden. Välkommen att delta i samtal och fika.

08.00   Morgonbön med meditation, i Söderala kyrka
08.30   Förmiddag med enskilda samtal
14.00   Eftermiddag med besök på Bergviks industrimuseum och kyrkreservatet i Mo
18.00   Skogen och kyrkan, i Mo sockenstuga: Vart är vi på väg? En kväll om skogen, kyrkan, andlighet och biologisk mångfald. Tillsammans med en inbjuden panel diskuteras hållbarhet och skapelse, kyrkans skogsförvaltning och dagens skogsbruk. Välkommen att delta i samtal och fika.
20.00   Musikandakt, i Mo kyrka

09.00   Morgonbön, i Skogs kyrka
09.30   Fika och samtal om Skogs församling som firar 700 år, i Skogs kyrka
10.30   Förmiddag med besök i Stråtjära skola