Några personer med varsitt pärlarmband lägger sina händer på varandra i gräset.
Foto: Emma Dahlbäck /Ikon

Vi söker pedagoger

Är du församlingspedagog och full av idéer och driv? Då kommer du passa utmärkt i vårt arbetslag. Välkommen med din ansökan innan 22 juli!

Vi söker dig som vill bygga relationer och skapa miljöer för lärande. Att tillsammans med barn och unga utvecklas i vår tro och våra liv. Med en öppen personlighet ser vi att du har lätt för att ta kontakt med lärare, föräldrar och andra vuxna i barn och ungdomars sammanhang. Du tycker om och kan arbeta både självständigt och tillsammans med kollegor.

Det är en tjänst med utrymme för idéer och utveckling av samarbeten som redan finns. Att du är drivande och uthållig är en fördel då vi arbetar långsiktigt.

Utbildning och erfarenhet

Vi vill att du har församlingspedagogutbildning eller en liknande kompetens. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och vi förutsätter att du tillhör Svenska kyrkan och är väl förankrad i kyrkans tro och liv, samt delar dess värderingar.

Om tjänsten

Tjänsteställe är Söderala men tjänsten innebär arbete i alla pastoratets församlingar. Som församlingspedagog arbetar du tillsammans med präst, diakon och musiker. I tjänsten ingår arbete vissa kvällar, helger och lägerdygn.
Körkort och tillgång till bil krävs.

Anställningsform

• Den ena tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 %. Tillträde snarast. Vi tillämpar provanställning.
  • Den andra tjänsten är ett vikariat 100% under höstterminen med möjlighet till förlängning.

Skriftlig ansökan med CV, personligt brev och referenser senast den 22 juli 2024 till soderala.pastorat@svenskakyrkan.se, märk ansökan ”pedagog”.

Fackliga företrädare

KyrkA Liisa Pirinen Johansson, liisa.pirinenjohansson@svenskakyrkan.se