Bli medlem i Svenska kyrkan

Medlemskapet i Svenska kyrkan har ingen åldersgräns. Och den som har varit medlem tidigare kan bli medlem igen.

Det mesta som Söderhamn-Sandarne församling gör hänger på att medlemmar är med och bidrar. Och medlemmarna bidrar efter förmåga.

Den som inte har någon inkomst är medlem helt gratis, vilket gäller för nästan alla barn och ungdomar.

Det är enkelt att bli medlem och den som vill blir aldrig testad eller nekad. Anmäl ditt medlemskap till församlingsexpeditionen.

Bli medlem i Svenska kyrkan

Du kan bli medlem i Svenska kyrkans gemenskap oavsett vem du är och om du har varit medlem tidigare eller inte. Här finns en plats för dig som har frågor om tro, livet eller tankar om dig själv, men också för dig som vill engagera dig för en bättre värld.