Foto: Karl Nordlund

Ekumenisk höstkonferens: En ny väg för kyrkan

Nyhet Publicerad Ändrad

Söderhamn gästas av Fotiní Carlsson och Olle Carlsson när Kyrkornas i Söderhamn bjuder in till höstkonferens och gemensam gudstjänst 15-16 oktober.

Lördag 15 oktober i Mariagården

13-16 En ny väg för kyrkan - föreläsning av Olle Carlsson. Paus med fika.

Söndag 16 oktober i Ulrika Eleonora kyrka

11.00 Livsstegsmässan som leds av Olle Carlsson. Kyrkomusiker är Jan Brolin.

Höstkonfererensen arrangeras av Kyrkorna i Söderhamn

Olle Carlsson är präst, föreläsare, författare och social entreprenör som arbetar helhjärtat med föreningen Kontempel och programmet Livsstegen. Han har under trettio års tid föreläst om tro och andlighet, vad det kan innebära att att bryta med meningslöshet och tomhet, och att söka mening, tillit och helhet i vår tid.

Det handlar om hans egen resa ur missbruk och arbetet med att bygga några av de mest besökta andliga sammanhangen i Stockholm; Allhelgonakyrkan, Katarina kyrka och nu Kontempel på Skeppsholmen. Olle Carlsson var tidigare kyrkoherde i Katarina församling i Stockholms stift.

Läs mer om Olle Carlsson och Kontempel