Foto: Saw Ah Khee/LWF

Församlingen samlar in till Världens Barn

Svenska kyrkan i Söderhamn och Sandarne stöder Radiohjälpens insamling. Fredag 30 september startar årets insamling och fredag 7 oktober avslutas den med tv-gala. Ge ditt bidrag och använd gärna Söderhamns kommunkod 2182.

Utgångspunkten för Världens Barn är att alla barn har rätt till hälsa, skola och trygghet. Rättigheter som i spåren av konflikter, pandemi och klimatförändringar inte upprätthålls. I många fall leder det till att barn inte får tillgång till skolgång, att det råder brist på rent vatten och sjukvård eller att familjer tvingas på flykt. Just därför är de insatser som Världens Barn bidrar till viktigare än någonsin.

Gåvor till Världens Barn går till långsiktigt arbete för barns rättigheter. Varje år beviljar Radiohjälpen medel till ett fyrtiotal projekt i lika många länder inom Världens Barn. Det projekten har gemensamt är att de jobbar för barns framtid och att de alltid utgår från barns rättigheter.

Act Svenska kyrkan är en av de utvalda biståndsorganisationer som får del av insamlingen Världens Barn. Läs mer

Bidra tillsammans med din församling till att Söderhamns kommun blir en av de kommuner i landett som ger mest per invånare. Hur du är ger och vad du än bidrar med: kom ihåg att skriva in Söderhamns kommunkod 2182.