En kvällshimmel med solbelysta moln.
Foto: Gustaf Hellsing /Ikon

Kyrkornas Härbärge utökar

Nu i februari kommer härbärget att hålla öppet ytterligare en natt varje vecka.

Nu utökas verksamheten från fem till sex nätter i veckan hela våren 2023. Söndag till fredag är det insläpp från 19.30 till 22.00.

I november 2022 öppnade Kyrkornas Härbärge för hemlösa i Söderhamn. Bakom härbärget står den ekumeniska föreningen Kyrkorna i Söderhamn. Och det är Söderhamn-Sandarne församling som fått uppdraget att driva verksamheten i församlingshuset Mariagården på Prästgårdsgatan.

En bäddad säng i ett litet rum med två fåtöljer vid fönstret.

Kyrkornas Härbärge

Härbärget för hemlösa i Söderhamn håller öppet 6 nätter: söndag till fredag. Det drivs av den ekumeniska föreningen Kyrkorna i Söderhamn och lokalerna finns i Mariagården, Prästgårdsgatan 5. Nu söks fler ideella medarbetare till verksamheten.

Sveriges radio berättar om härbärget

Andreas Onelius svarar på frågor om Kyrkorna i Söderhamns planer som nu tar form.