Foto: Edward Vallingstam

NYTT ÅR MED NYA MÖJLIGHETER

Nyhet Publicerad

Efter en härlig jul, med en del skidåkning på det, så känner jag mig riktigt laddad inför våren. Tillsammans med nya och gamla medarbetare, deltagare, besökare, ungdomar och engagerade volontärer ser jag fram mot att få fortsätta bjuda in er alla till spännande möten här i HOPPETS HAMN.

Vad längtar du efter? Vad skulle du vilja se mer av i församlingen? Tveka inte att höra av dig till mig och mina medarbetare med dina tankar. Och varmt välkommen att ta kontakt med någon av oss på plats i kyrkan.

Vi startar upp våren med terminens första Ulrikamässa nu på söndag 28 januari. På plats kan du även få vår nya katalog fullspäckad med vårens församlingsaktiviteter för olika åldrar. Ulrikamässan börjar kl. 11.00 men du som vill medverka med en specifik roll i någon del av mässan får gärna dyka upp innan.

Du behöver inte ha någon tidigare erfarenhet.
Du behöver inte vara medlem i Svenska kyrkan.
Du behöver inte definiera din tro.

Välkommen som du är, vem du än är!

Maria Idänge
Din kyrkoherde i Söderhamn och Sandarne

Läs alla Marias brev här:

Kyrkoherde Marias sommarhälsning

NYTT ÅR MED NYA MÖJLIGHETER

JULEN ÄR HÄR

Publicerad:

Vår kyrkas stora födelsedagsfest!

LJUSET I MÖRKRET