VÄLKOMMEN TILL HOPPETS OCH LJUSETS SÖDERHAMN

Söderhamn är en stolt hamnstad och min önskan är att vår församling ska ses som en ljusets och hoppets hamn. En trygg och levande plats som förmedlar värme, kärlek och hopp. Liksom hamnen ger trygghet men också är en mötesplats för människor med olika bakgrund, vill vi vara ett öppet och välkomnande sammanhang för ALLA som söker gemenskap och andlighet.

Jag själv började min yrkesbana som reseledare för många år sedan och kan se stora likheter med att vara präst och kyrkoherde idag. I kyrkans värld möter jag många frågor, behov och önskningar men resan jag får leda nuförtiden handlar främst om människans inre utveckling.

I övrigt är jag en stolt hälsingestinta, glad över att ha kunnat återvända till mitt kära hemlandskap. Detta efter många år i storstan med man, tre utflugna barn och två hundar på släktgården utanför Bollnäs.

Vår församling vill vara folkkyrkan mitt i byn och mitt i livet – och nu ser vi fram mot en spännande höst där det bjuds på en hel del nya verksamheter och flera nya medarbetare välkomnas.

Varmt välkommen du också!

Maria Idänge
Din kyrkoherde i Söderhamn och Sandarne

Läs alla Marias brev här:

Kyrkoherde Marias sommarhälsning

NYTT ÅR MED NYA MÖJLIGHETER

JULEN ÄR HÄR

Publicerad:

Vår kyrkas stora födelsedagsfest!

LJUSET I MÖRKRET