2024-2025

Det är en utmaning att vara 14 år. I många tonåringars huvuden snurrar det frågor kring livet, döden, identitet, kärlek, självkänsla och mycket mer. I kyrkan inbjuder vi till konfirmation just i denna tid. Att konfirmeras handlar mycket om hur vi möter livets utmaningar men även om hur vi bemöter varandra. Det handlar om Gud och Jesus, om tro och tvivel, om livet. Följ med och se!

I Södermöre pastorat erbjuder vi under läsåret 24/25 fyra olika grupper. Du är välkommen att anmäla ditt intresse till vilken grupp som helst. Välkommen som konfirmand!

Sommar

Var ses gruppen: Olofsgården i Trekanten
Vilken dag och tid: Söndagar utspridda över året, ca 1 söndag i månaden kl. 10-13
Uppstart: Söndag 6 oktober kl. 10:00 i S:t Olofs kyrka
Läger: Sommarläger 16-19/6 2025
Konfirmationsdatum: Söndag 22 juni 2025
För mer info: richard.thorn@svenskakyrkan.se

Gruppen Sommar är bra för dig som har mycket att göra under terminstid. Våra söndagsträffar börjar alltid med gudstjänst mellan kl. 10-11, därefter fikar vi och sen har vi konfapass. Sommarlägret vet vi inte än vart det blir, men vi hoppas på möjlighet till sol och bad! (Minst antal: 5 konfirmander, maxantal 25 konfirmander)

Classic

Var ses gruppen: Barnens Hus i Ljungbyholm
Vilken dag och tid: Varje onsdag kl. 16-17:30. Under våren fortsätter vi att ses på onsdagar men har också projektgrupper som vi delas in i. Mer info i samband med anmälan (beror på gruppens storlek)
Uppstart: Söndag 29 september kl. 16:00 i samband med Mässa med Små och Stora i Ljungby kyrka (även föräldrar).
Läger: Vi har inte övernattningar men ses på heldagsutflykter. 1 under hösten och 1 under våren.
Konfirmationsdatum: Helgen 17-18 maj 2025, avsätt båda dagarna.
För mer info: magnus.bredmar@svenskakyrkan.se

Gruppen Classic är en vanlig konfagrupp som inte har övernattningar. Bra för dig som inte gillar att sova borta. Vi möter frågorna kring kristen tro med hjälp av olika metoder. Vi kommer att prata, diskutera, leka, måla och göra en massa annat.  (Minst antal: 5 konfirmander)

Pilgrim

Var ses gruppen: Hagby kyrka och församlingshem
Vilken dag och tid: Lördagar utspridda över året ca 1 lördag i månaden, oftast mellan kl. 9-16
Uppstart: Lördagen den 21 september kl. 10:00 i Hagby kyrka
Läger: Pilgrimsfärd med övernattning 2-3 maj 2025
Konfirmationsdatum: Lördag 24 maj 2025
För mer info: richard.thorn@svenskakyrkan.se

Gruppen Pilgrim bygger på uteliv, vandringar och utflykter där vi utforskar kristen tro och liv. (Minst antal: 5 konfirmander, maxantal 25 konfirmander)

Classic med resa

Var ses gruppen: I församlingshemmet i Tvärskog (ibland ses vi i Påryd).
Vilken dag och tid: Lördagar kl. 12-15 ca en gång per månad. Vi inleder varje träff med en lunch.
Uppstart: Söndag 15 september kl. 11:00 i samband med Gudstjänst med Små och Stora i Mortorps kyrka (även föräldrar).
Läger: Ett miniläger under höstterminen samt en resa till Tyskland vecka 18 i maj 2025.
Konfirmationsdatum: Söndag 1 juni 2025
För mer info: jan.haglund@svenskakyrkan.se

Gruppen ”Classic med resa” är en konfirmandgrupp för dig som vill upptäcka vad kristen tro är och hur man lever som kristen i vardagen. Under hösten har vi ett läger och i maj 2025 åker vi till Tyskland och kommer nära kristendomens rötter på ett särskilt sätt. Gemenskap, kunskap och spännande upplevelser hoppas vi kunna upptäcka tillsammans. (Minst antal: 5 konfirmander, maxantal 20 konfirmander. Konfirmander boende i Karlslunda-Mortorp har förtur till platserna i denna grupp.)

Sista anmälan är måndagen den 2 september 2024. Anmäl dig i formuläret nedan!

Välkommen som konfirmand!

Frågor och Svar

Anmälan till konfirmation 2024-2025

Välj en av konfagrupperna: