Påsk ändå i Södermöre

Nyhet Publicerad Ändrad

Vi är mitt i stilla veckan. Påskhelgen är i antågande! och allt är superkonstigt. Vi kommer inte samlas till gudstjänst i församlingarnas kyrkor under påsken eftersom vi inte vill bidra till smittspridning. Under timmarna kring utsatta gudstjänsttider i påskhelgen kommer det finnas folk i aktuella kyrkor så man kan komma in och finnas i atmosfären en stund. Vi som är där kommer att be och hålla ljusen brinnande.

När klockorna ringer så be med oss där ni är!

Utomhus vid kyrkorna finns meditationsvandringar (typ tipspromenad utan tips, men med bibelord och böner) för alla åldrar i påskens tema. Passa på när ni är ute på promenad.

Inne i kyrkorna hänger bilder och böner så man kan göra sin egen korsvägsandakt. Stanna upp och begrunda långfredagens händelser.

Kyrktrim: Åk runt till våra kyrkor! I varje kyrka ligger bibelord i ambon. Slå upp och läs - vilken är den gemensamma nämnaren för dessa bibelord? Maila svaret till sodermore.pastorat@svenskakyrkan.se, skriv Kyrktrim i ämnesraden. Fina priser!

Vi har ambitionen att streama minst en andakt om dagen under påskhelgen. Den livestreamas på vår Facebook-sida (/Sodermore) och läggs i efterhand upp på vår Youtube-kanal och hemsida:
Skärtorsdagen kl. 19 från Voxtorp
Långfredagen kl. 10 från Ljungby
Påsknatten kl. 23:30 från Hagby
Påskdagen kl. 16 från S:t Olof
Annandag påsk kl. 10 från Mortorp

Välkomna fira påsk med oss!
Inte som vanligt - men ändå påsk!