Fira påskens gudstjänster - hemma

Vi fortsätter att fira gudstjänst - men undviker att samlas. Den här våren ställs vi inför ovanliga utmaningar också när det gäller gudstjänstlivet. Nu finns en agenda för gudstjänst i hemmet.

Gudstjänstfirande är grunden för vår kristna identitet. Så vi fortsätter att fira. Samtidigt måste vi undvika att samlas i stora grupper.

Nu finns en agenda för gudstjänstfirande i hemmet(Skärtorsdag, långfredag och påskdagen).

Agenda för annandag påsk

Agenda för andra söndagen i påsktiden

Den är särskilt framtagen för påskhelgen. Skriv gärna ut den eller läs på din telefon eller dator.

Digitala gudstjänster och evenemang i Svenska kyrkan

Många församlingar och pastorat sänder gudstjänster och andra evenemang live på webben. I vår gemensamma kalender och i appen Kyrkguiden hittar du sändningarna. Välkommen att vara med - via länk! Läs mer här >

I Södermöre pastorat kommer vi att streama minst en andakt om dagen under påskhelgen. Den livestreamas på vår Facebook-sida och läggs i efterhand upp på vår Youtube-kanal och hemsida:
Skärtorsdagen kl. 19 från Voxtorp
Långfredagen kl. 10 från Ljungby