Foto: Alex Giacomini/Ikon

Nedan hittar du information om våra grupper för läsåret 2024-2025.

Vad är konfirmation?

Följ med på en resa genom tid och rum och livets alla frågor. Att vara konfirmand är en unik möjlighet att lära känna kyrkan, lära känna Gud, men också sig själv. Vi kommer leka tillsammans, pyssla, fika och utforska Bibeln och kyrkorummet. Konfirmationstiden är också ett sätt att uppleva nya saker och få lära känna nya människor. Men också att få svar på både stora och små frågor:

Hur är det att sova i en kyrka? Vad gör en biskop? Hur mycket älskar Gud oss människor? Varför har prästen särskilda kläder på sig? Varför finns ondska? Och vilken plats har jag i kyrkan?

Hjärtligt välkomna! Vi längtar redan tills vi får träffa er!

Tjuvstarta konfaåret

1 september: På Södertäljedagarna avslutar vi helgen med en konfa-kickoff. Vi börjar i S:ta Ragnhilds kyrka vid 16.00 med mässa och sen bjuder på mat och har kul tillsammans till 20.00. En chans att få träffa oss i konfirmandteamet, våra ungdomsledare, andra ungdomar och ställa alla frågor ni har om konfirmation!

5 september: Varje vecka på torsdagar samlas församlingens ungdomar till ungdomskväll. 5 september är du välkommen på öppen ungdomskväll. Spana in våra lokaler, träffa våra härliga ungdomar och hänga med på en ungdomskväll tillsammans med oss. Gå på mässa, spela pingis, äta gott fika, pyssla och häng! Start 18.00 i S:ta Ragnhilds kyrka med mässa, därefter håller vi öppet till 21.00.