Foto: Södertälje pastorat

Vaktmästare/husmor/husfar 100%

Sökes till Östertälje församling. Ansök senast 29 september!

Vill du bli en i vårt team? Då ska du söka tjänsten som vaktmästare hos oss. Tjänsten är mycket varierande, med fokus på att ge service i församlingen, och har sitt huvudfokus i Brunnsängs kyrka, men tjänstgöring kan förekomma i hela församlingen. Södertälje ligger naturskönt mellan Östersjön och Mälaren. På västra sidan av kanalen finns Södertälje församling och på östra Östertälje församling och Kyrkogårdsförvaltningen. Nordväst om Södertälje, på en halvö i Mälaren ligger Enhörna. Tillsammans är vi cirka 120 anställda och vi bildar Södertälje pastorat.

Arbetsuppgifter

Vi söker dig som har god samarbetsförmåga, är relationsskapande och kreativ samt är driven i ditt arbete. Du är trygg i dig själv, lösningsfokuserad och förmåga att vara prestigelös och flexibel. Du kommer att förbereda och tjänstgöra vid kyrkliga handlingar och gudstjänster samt ansvara för lokalvård av församlingens lokaler. Det är en självklarhet för dig att arbeta för att människor ska känna delaktighet. Du förbereder fika och enklare måltider till olika aktiviteter och grupper och du har förstås också en känsla för att skapa en trevlig och välkomnande miljö. För att underlätta det dagliga arbetet skapar du struktur och planerar ditt arbete både självständigt och tillsammans med andra.

Kvalifikationer

Du har god förmåga att uttrycka dig i svenska språket i tal och skrift.
Du hanterar dator och nödvändiga program i arbetet och klarar av administrativa uppgifter.
Minst gymnasieutbildning gärna inriktning service och måltid

Meriterande

Kunskap om Svenska kyrkan och arbete inom service, måltid eller annan liknande verksamhet.

Övrigt

Tjänsten kräver både bil och körkort och medlemskap i Svenska kyrkan. Tjänsten innebär regelbunden kvälls- och helgtjänstgöring. Du skall också kunna visa upp utdrag ur belastningsregistret.

Läs mer på www.svenskakyrkan.se/sodertalje

Hur du ansöker

Ansöker gör du genom vårt rekryteringsverktyg här, senast den 29 september 2024.

Välkommen med din ansökan!